ALKÜ Ornitologlar (Kuş Bilimciler) Yetiştiriyor
ALKÜ Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Dr. Hakan KARAARDIÇ’ın koordinatörlüğünü yaptığı 3. kez desteklenen 2022 yılı 2. Dönem TÜBİTAK BİDEB 2237-A projesi “Göç Araştırmalarında Güncel Yöntemler: Kuş Halkalama, Geolocator Cihazı ve Sayım Teknikleri Kursu” 10-16 Ekim 2022 tarihlerinde Antalya Mehmet Zeki Balcı Öğretmen Evi’nde gerçekleştirildi. Boğazkent Uygulamalı Çevre Eğitimi ve Kuş Halkalama İstasyonu’nda proje amacına yönelik uygulamalı eğitim verildi.
Dr. Hakan KARAARDIÇ Proje Hakkında Bilgiler Verdi
Projemiz, T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü ile iş birliğinde Kuş Halkalama Araştırma ve İzin Yönergesi kapsamında, Kuş Halkalama Temel Eğitimi ile birleştirildiğini belirten Dr. Hakan KARAARDIÇ, eğitim sonrası Temel Halkalama Eğitimi Sınavı yapılarak yönerge gereği sınavdan 70 puan ve üzeri alan katılımcılara sertifikalarını Genel Müdürlük tarafından verileceğini, bu sertifikanın, sonraki aşamada “Deneyimli Halkacı” sertifikası almak için temel niteliğinde olduğu ve yapacakları araştırmalarda DKMP Genel Müdürlüğü’nden araştırma ve halkalama izni almalarına katkı sağlayacağını belirtti. Bu proje ile Ornitolojik (Kuş Bilimi) araştırmalarda nitelikli, deneyimli bilim insanları yetişmesine ve ülkemizde tecrübeli halkacı sayısının artmasına katkı sağlayacağı belirtildi.
Dr. Hakan KARAARDIÇ, Proje kapsamında yapılan çalışmalar doğrultusunda, TÜBİTAK desteği ile yürütülen bu disiplinler arası bilimsel etkinlik programı sayesinde üniversitelerde yaban hayatında kuşların popülasyon ve göç ekolojileri ile ilgili (Fen Fakültesi, Ziraat Fakültesi, Orman Fakültesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Veterinerlik Fakültesi) bilimsel araştırma yapan genç araştırmacılara, kurumlarda çalışan ilgili personele (T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Orman Genel Müdürlüğü vd) ve bu konuya merak duyan lisansüstü öğrencilerine, kuş araştırmalarında dünyada yaygın olarak kullanılan kuş halkalama ve markalama yöntemi, geolocator cihazı ve sayım tekniklerini bilimsel bir çerçevede teorik ve uygulamalı olarak öğretme amacının benimsendiğini belirtti.