Öğretim Üyemiz TÜBİTAK 2219 Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Bursu Kazanmıştır

Öğretim Üyemiz TÜBİTAK 2219 Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Bursu Kazanmıştır
  • Eğitim Fakültesi
  • 29 Şubat, 2024
Öğretim Üyemiz TÜBİTAK 2219 Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Bursu Kazanmıştır

Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Eğitim fakültesinde görev yapan Dr. Öğr. Üyesi Derya UYSAL, TÜBİTAK tarafından verilen “2219 Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Bursu” kapsamında Amerika Birleşik Devletleri, Michigan Eyaleti, University of Michigan’da bilimsel araştırma projesi yürütmeye hak kazandı. Araştırma projesinin konusu aşağıda kısaca açıklanmıştır.

Dünyada K-12 düzeyinde YZ (Yapay Zeka) öğretimine yönelik çabalar incelendiğinde Türkiye’de de benzer çalışmaların yürütülmesi gerektiği anlaşılmaktadır. İlköğretim, lise ve yükseköğretim düzeyinde YZ öğretimi gelecekteki iş gücünün geliştirilmesi için önemlidir. Türkiye’ deki çalışmalar incelendiğinde K-12 düzeyinde YZ öğretim programı geliştirme çalışmalarının sınırlı olduğu ve bu alanda destekleyici çalışmalara ihtiyaç duyulduğu anlaşılmaktadır. 2023-2024 Eğitim ve Öğretim yılında ilköğretim düzeyinde 7. Ve 8. Sınıf öğrencilerine Yapay Zeka Uygulamaları seçmeli dersi konulmuştur. Bu çalışmada K-12 düzeyi için geliştirilmiş Yapay Zeka standartları, “Veri Bilimi Öğretim Programı Çerçevesi” ve ABD-Michigan eyaleti Southeastern bölgesinde K-12 öğrencilerine Yapay Zeka yeterlilikleri kazandırmaya yönelik uygulamalar incelenerek ilköğretim 7. sınıf öğrencileri için bir YZ öğretim programı taslağı geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Taslak program geliştirme çalışması iki aşamada gerçekleştirilecektir. İlk aşama gereksinim belirleme çalışmasıdır. Bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ile gerçekleştirilecektir. Bu çalışmada ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerine yönelik YZ yeterlilikleri bir durum olarak alınacak ve durum farklı teknikler kullanılarak araştırılacaktır. İkinci aşama taslak programın geliştirilmesidir. Bu aşamada,  hedef kitle ve gereksinim belirleme çalışmasının sonuçları göz önüne alınarak programın genel hedefleri belirlenecektir. Ardından, taslak programın tasarlanması sürecinde kullanılmak üzere bir program geliştirme modeli seçilecek ve bu model rehber alınarak ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerine verilecek Yapay Zeka Uygulamaları dersi için amaçlar, içerik, öğrenme yaşantıları ve ölçme-değerlendirme düzeyinde bir taslak program geliştirilecektir.